مدیرعامل شرکت آذین طب سلامت رازی درباره چگونگی ارتقای سطح دانشبنیانی این شرکت از نوپا به نوآور و سپس فناور توضیح داد.
رضا عبداللهی در گفتوگو با درمانا توضیح داد: در حوزه شرکتهای دانشبنیان، سه سطح نوپا، نوآور و فناور وجود دارد. نوپا، شرکتهای تازهتاسیسی هستند که محصولی را با طراحی ابتکارانه و خلاقانه تولید و عرضه کنند. آذین طب سلامت رازی در سال ۱۳۹۹ با محصول "اکسترنال مچ دست" که برای تثبیت شکستگی مچ دست استفاده میشود، موفق به دریافت سطح دانشبنیانی نوپا شد.
وی افزود: برای ارتقا به سطح دانشبنیانی نوآور، الزام است که فروش سالانه شرکت دستکم ۷ میلیارد تومان باشد، محصولات رقابتی داشته باشد و محصولات شرکت از حالت آزمایشگاهی به حالت تجاری تبدیل شوند. این امکان در ۱۴۰۳ برای شرکت محقق شد یعنی هم میزان فروش قابل قبول بود و هم محصولی هایتک به نام "گاما نیل" که برای تثبیت شکستگی استخوانهای لگن و ران استفاده میشود، طراحی، تولید و تجاریسازی شد و بر همین اساس موفق شدیم سطح دانشبنیانی نوآور را دریافت کنیم.
مدیرعامل شرکت آذین طب سلامت رازی عنوان کرد: شرکتها برای ارتقا به سطح دانشبنیانی فناور، باید علاوه بر ارائه محصولات فناورانه و خلاقانه، فروش سال گذشته آنها از ناحیه محصولات دانشبنیان بیش از ۵۰ درصد باشد. در ادامه، با طراحی محصولات جدید در واحد تحقیق و توسعه شرکت، موفق به تولید چند محصول هایتک مانند "نیل همورس" برای بازو و "نیل انکل فیوژن" برای مچ پا شدیم و همچنین با تغییراتی که در محصول "گامل نیل" داده شد، توانستیم در سال جاری به سطح دانشبنیانی فناور ارتقا یابیم. ضمن اینکه فروش شرکت در ۱۴۰۳ از ناحیه محصولات دانشبنیان نه تنها ۵۰ درصد بلکه بیش از ۷۱ درصد بود.